ZZRP wobec reformy systemu oświaty proponowanej przez MEN

Zaprezentowane dotychczas propozycje zmian w systemie oświaty budzą niepokój wśród rodziców, uczniów  oraz w środowisku nauczycieli. Niepokój związany jest przede wszystkim z brakiem wiedzy na temat tego - co konkretnie czeka polską oświatę ? - poza zmianą struktury kształcenia.


Pracownicy poradni psychologiczno - pedagogicznych, których celem działania jest udzielanie bezpośredniej pomocy dzieciom, rodzicom i nauczycielom - oczekują od Pani Minister  odpowiedzi na następujące pytania:
1.    Jaka jest przewidywana edukacyjna i wychowawcza "wartość dodana" planowanej reformy oświaty? Przy pomocy jakich narządzi i metod ma być osiągnięta ?
2.    Jakie są podstawy merytoryczne do podjęcia działań w kierunku proponowanych zmian?
3.    Wnioski z jakich badań, opracowań, dysertacji  stanowiły przesłanki do planowanych zmian w  oświacie?
4.    Czy rozważny był inny model struktury polskiej oświaty? A jeżeli tak - to dlaczego z niego zrezygnowano ?
5.    Jakie potrzeby uczniów będą w wyższym stopniu zaspokajane  niż w dotychczasowym modelu kształcenia?
6.    Czy w świetle proponowanych zmian są planowane są zmiany w poradnictwie psychologiczno - pedagogicznym?
7.    Jak wygląda program osłonowy dla zwalnianych nauczycieli ?
8.    Czy reforma wejdzie w życie z dniem 1 września 2017r. ?